Verkoop, marketing en communicatie. Het zijn zeer belangrijke pijlers in elk bedrijf. Je mag het beste product maken of leveren, als het niet verkocht geraakt, ben je er niets mee. Onze opleidingen in verkoop, marketing en communicatie zijn dan ook een must voor ieder bedrijf. 

Een greep uit de bedrijfsopleidingen uit de verkoop-, marketing en communicatiesector die wij regelmatig op maat organiseren. Is er iets bij voor jou of je medewerkers?
Verkoopstechnieken

Een goed verkoopgesprek lijkt misschien spontaan, maar echte professionals bereiden zichzelf tot in de puntjes voor, zodat ze perfect kunnen inspelen op de noden van de klant. We leren je niet om het perfecte verkooppraatje vanbuiten te leren, maar om te luisteren naar de klant en via gerichte vragen te weten te komen hoe je hem kan helpen. Onze docenten hebben jarenlange ervaring in sales en geven jou concrete tips om betere gesprekken te voeren en zo een hogere omzet te realiseren.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Klantgerichtheid

Dagelijks in contact staan met klanten: het is niet altijd een evidente opdracht. Je moet immers beschikken over een flinke dosis geduld, inlevingsvermogen en vindingrijkheid. Toch is het af en toe belangrijk om je grenzen aan te geven en naast de klant steeds de doelen van het bedrijf voor ogen te houden. Via onze interactieve opleiding gaan we aan de slag om jouw mensen op te leiden tot echte ambassadeurs van jouw zaak. We trainen daarbij niet alleen op hulpvaardigheid, assertiviteit en lichaamstaal, maar ook op omgaan met lastige klanten en klachten.  

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Onderhandelingstechnieken

Goede onderhandelingstechnieken maken het een pak simpeler om je doelen te bereiken, op de werkvloer maar ook daarbuiten. Wil je graag dat ene contract binnenhalen, een mooie korting verkrijgen of je leidinggevende overtuigen van jouw ideeën? Aan de hand van concrete cases en rollenspelen leren onze coaches je hoe je een onderhandeling voorbereidt en structureert. Enkel zo kom je tot een gesprek waarbij je jouw eigen doelen vooropstelt, maar de belangen van de tegenpartij niet uit het oog verliest.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Mystery shopping

Voor bedrijven is het van groot belang om zich regelmatig te verplaatsen in de klant, om na te gaan hoe zijn ervaring met jouw zaak verloopt. Mystery shoppers kunnen daarom een goed inzicht geven in de werkpunten van elke onderneming. Tijdens het bezoek of telefonisch contact let de mystery shopper op vooraf opgestelde criteria als klantvriendelijkheid, wachttijden, deskundigheid,... Na deze opleiding ben jij in staat om een grondige analyse te maken van de bedrijven die je bezoekt, zodat de service steeds optimaal blijft.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Etalagetechnieken

Hoe verleid je een toevallige passant om je zaak binnen te stappen?  Een aantrekkelijke etalage, die jouw producten op de juiste manier in de kijker zet is dé manier om mensen te prikkelen. Onze experts geven je praktische tips om een etalage op te bouwen die het imago van je zaak benadrukt en tegelijk opvallend en uitnodigend is. Daarbij wordt er uiteraard aandacht besteed aan verlichting, psychologie en kleurenleer om zo tot het perfecte resultaat te komen.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Omgaan met klachten en moeilijke klanten

Hoezeer je als onderneming ook mag uitblinken in klantgerichtheid, vroeg of laat krijg je toch te maken met een klacht of een moeilijke klant. Door dit op de juiste manier aan te pakken, kan een klacht uitmonden in een grotere klantentevredenheid en maak je van een lastige klant je trouwste supporter. Basisvaardigheden als luisteren en begrip tonen komen uiteraard aan bod, maar onze coaches leren je 'the extra mile' te gaan, zodat jouw klantenservice zich duidelijk onderscheidt van de concurrentie.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Telefonisch prospecteren

Prospecteren is een absolute must om nieuwe klanten aan te trekken en de groei van je bedrijf te verzekeren. Toch is het een specifieke vaardigheid die heel wat oefening, voorbereiding en commercieel inzicht vraagt. Veel werknemers zijn hier onvoldoende voor opgeleid, waardoor ze niet het maximale uit een gesprek halen of zich vroegtijdig laten afschepen. In deze opleiding krijgen jouw mensen concrete tips om een prospectiegesprek in goede banen te leiden en zo de klant te overtuigen om een afspraak vast te leggen.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Contractmanagement

De naleving van contracten opvolgen is cruciaal voor de vlotte werking binnen je bedrijf en het vermijdt onnodige kosten. De voorwaarden van samenwerking met externe partners worden vastgelegd in contracten waar meestal uitgebreid over onderhandeld werd. In deze workshop leer je hoe je je moet organiseren om ervoor te zorgen dat die afspraken ook nageleefd worden. Naast de financiële voordelen beperkt contractmanagement ook je risico’s, verbetert het de samenwerking met de leverancier en maximaliseert het de geleverde kwaliteit en dienstverlening.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

 

 

Opleiding winkelmanagers en -assistenten

Als leidinggevende in een winkel heb je een uitgebreid takenpakket. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor de administratie, voorraad en het personeel, je moet er ook nog eens op toezien dat de winkel vlot draait, klanten tevreden zijn en inspringen waar nodig. 
Geen evidente job, maar in deze opleiding krijg je alle technieken aangeleerd om het dagelijkse verloop binnen je winkel op een efficiënte manier aan te sturen. We besteden aandacht aan alle facetten van de job, van winkelinrichting tot personeelsadministratie, steeds aangepast aan jouw zaak.

Interesse? Vraag jouw offerte

 

Enkele van onze vakexperten in verkoop, marketing en communicatie

Inhoud links

Lieven Van de Velde

18 jaar ervaring in SEO, e-commerce, user experience, social media, Google analytics en e-mail-
marketing

Inhoud rechts

Caroline Massa

Caroline is trainer en coach in externe en interne communicatie, leadership, teamwork en klantgerichtheid.

Inhoud links

Geert Verdonck

Gedreven en gepassioneerd communicator en inspirator, vastberaden, open minded. Dat is Geert.

Inhoud rechts

Tatiana Vansteenbeeck

Op een eenvoudige, krachtige en gestructureerde manier naar respectvolle en efficiënte communicatie is het motto van Tatiana.

Het team van Syntra Bizz kijkt uit naar je telefoontje of mail!

Inhoud links

Debbie Van Gossum

Opleidingsadviseur 

0495 87 13 83

debbie.vangossum@syntra-bizz.be

 

Inhoud rechts

Kim Priem

Opleidingsadviseur 

0499 27 67 63

kim.priem@syntra-bizz.be

 

Inhoud links

Yannick Van Aken

Opleidingsadviseur 

0495 77 52 61

yannick.vanaken@syntra-bizz.be

 

Inhoud rechts

Sarah Hansen

Opleidingsadviseur

0486 83 13 87

sarah.hansen@syntra-bizz.be

 

Inhoud links

Joost Van de Vijver

Commercieel directeur

03 451 99 00

joost.vandevijver@syntra-bizz.be

 

Inhoud rechts

Linda Boey

Projectcoördinator

03 451 99 00

linda.boey@syntra-bizz.be