Start and duration
  • Custom course only, request your quote
Location
  • To be defined
Type of training
  • Further training
Save money on your schooling
  • KMO Wallet
  • Training vouchers

Masterclass voor office professionals: uitblinken in klantgerichtheid: why follow this course?

De tijd dat je als bedrijf de touwtjes van de markt zelf in handen had, is voorbij. Klanten en partners worden steeds veeleisender en verwachten onmiddellijk reactie, de klok rond. Reageer je niet snel genoeg of niet zoals verwacht, dan is de kans groot dat ze naar de concurrentie stappen.  

Lange termijn

Klantgerichte organisaties denken van buiten naar binnen. Ze verdiepen zich in de - misschien nog onbewuste - wensen van hun doelgroep. En ze zorgen ervoor dat de hele organisatie erop gericht is om deze behoeften te vervullen. Ze bouwen lange-termijnrelaties met klanten die ertoe doen.

De juiste attitude

In deze masterclass gaan we op zoek naar de basisvaardigheden en de juiste attitude voor klantgerichtheid. Deelnemers ontdekken het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en hoe je klachten op een positieve manier aanpakt. Ze leren alles over klantgericht handelen en communiceren. Ze krijgen inzicht in de verschillende types klanten en in het proces van een goed gesprek. Verder oefenen we in het overtuigen van een klant en leren we klachten als een opportuniteit te zien. 

Onderdeel van een modulaire reeks

Deze opleiding maakt deel uit van de modulaire opleiding "Masterclass voor office professionals". Wie intekent voor de volledige opleiding, krijgt korting op de inschrijvingsprijs van de verschillende workshops.

Program

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren?
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid?
  • Wat verwachten klanten?
  • Het proces van een goed gesprek;
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen?

Hoe omgaan met klanten? 

  • Inleiding tot communicatie;
  • Enkele communicatietechnieken;
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten: -

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn?
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten;

Waarom reageert elke klant anders? 

  • Inleiding tot typologieën;
  • Wat zijn de verschillende typologieën?
  • Wat te doen met elk typologie en wat niet?
  • Hoe gebruik je dit in de praktijk?

Deze opleiding maakt deel uit van de modulaire opleiding " Masterclass voor office professionals ".
Als u intekent voor de volledige opleiding profiteert u van een korting van 10% op de inschrijvingsprijs van de verschillende deelopleidingen.

For who

Target audience

Deze masterclass is zeer interessant voor administratieve medewerkers, management assistants en onthaalmedewerkers

Basisopleiding MS Excel

/4 sessies (12u)

  • Campus Mechelen
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Thomas More Kempen
  • Or on your location
€477.95 €395.00
  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€308.55 €255.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Or on your location
€713.90 €590.00
  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€181.50 €150.00
  • Campus Antwerpen
  • Or on your location
€301.29 €249.00