Duur en data
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Google Analytics is en blijft de krachtigste tool om de werking van je website en online marketingacties op te volgen

Google Analytics 4 - Fundamentals (krijg snel inzicht in je online traffic): waarom zou je deze opleiding volgen?

i.s.m.

Wat gebeurt er eigenlijk allemaal op je website? Welke pagina's trekken vooral bezoekers / klanten en zijn dat ook de pagina's die je wil? Vanwaar komen je bezoekers, waar gaan ze naartoe of waar haken ze af? Hoe scoren je online marketingacties?

Op al deze vragen krijg je snel een antwoord als je weet hoe Google Analytics in elkaar zit. Het is en blijft immers een enorm krachtige (en gratis) tool om de werking van je website/webshop en online marketingacties op te volgen. Deze opleiding geeft een sterke kennismaking met Google Analytics 4, de nieuwe versie van Google Analytics.

Praktijkgerichte training Google Analytics 4 Fundamentals

De training richt zich op ondernemers, freelancers, website/webshop eigenaars, KMO-medewerkers,... ("beginners", met weinig tot geen technische voorkennis) die snel inzicht willen krijgen in de bezoekers van hun site en de belangrijkste data, zonder alle technische mogelijkheden van Analytics van A tot Z te beheersen (hiervoor is er de opleiding Google Analytics Professional, die zich meer op marketeers richt). Ook als je Analytics reeds (af en toe) gebruikt en twijfelt of je het wel goed doet, zal je stappen vooruit zetten na de lessen. 

We gaan hands-on aan de slag a.d.h.v. heel wat tips en tricks uit de praktijk: hoe je een account volgens de regels van de kunst instelt en waar je de belangrijkste data en rapporten die voor jou belangrijk zijn, kan terugvinden.

Na de training zien we elkaar een tweetal weken later terug voor een follow-up sessie van een halve dag. 

Digital professional en data-specialist Rik Peetermans is je ervaren trainer. Hij legt de nadruk op interactiviteit, zodat je je vragen over concrete cases kan stellen. 

Programma

i.s.m.

Tijdens deze opleiding Google Analytics 4 Fundamentals komen o.a. onderstaande aspecten aan bod:

Intro GA4, wat is er nieuw, verschillen Universal Analytics,...
Wat te doen met oude UA-accounts? 
GA4: website-integratie + basis set-up 
Conversies en events configureren
Beschikbare rapporten in GA4 
Analyse van kanalen en traffic flows die bezoekers naar je website brengen
Integratie Google Search Console
UTM-Tags gebruiken om bezoek via specifieke sociale media en andere kanalen op te volgen

Extra info

i.s.m.

Je werkt tijdens deze opleiding op je eigen laptop: vergeet deze dus zeker niet mee te brengen.

Heb je je nog geen (gratis) Analytics account? Maak er dan op voorhand één aan bij Google.

Om het maximale uit de lessen te halen, is het bovendien aangeraden dat je over een eigen website beschikt waarin je Analytics kan integreren (of al geïntegreerd is) en waarvan je de nodige Admin-rechten hebt (of een IT-dienst van je organisatie die je hierbij ondersteunt).

Een Search Console en Tag Manager-account zijn mooi meegenomen, maar geen vereiste.

Heb je geen eigen website, dan is dat geen ramp. Je kan dan op een test-account werken. 

 

Locatie & lesdata

i.s.m.

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
vr 31/05/202409:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00
vr 14/06/202409:30 - 12:30

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 496.10
  • 3 sessies (totaal 9u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
di 27/08/202409:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00
di 10/09/202409:30 - 12:30

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 544.50
  • 3 sessies (totaal 9u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Incompany training op maat van je bedrijf?

We bezorgen je graag een offerteOfferte

Docenten

i.s.m.
Rik Peetermans

Rik is een jonge en gedreven online marketing pro, gespecialiseerd in data en data-analyse. Zijn passie voor het vak geeft hij met veel passie door aan zijn cursisten.

Prijs

i.s.m.
ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€450.00€544.50

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille (thema: Digitalisering)
  • Opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€360.00€315.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Ook interessant voor jou

i.s.m.
Bekijk alle opleidingen

Podcasts voor professionals

/2 sessies (totaal 6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€393.25€325.00
  • Geel (Thomas More Kempen)
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€453.75€375.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00

Google Ads (SEA) - Professional

/7 sessies (totaal 21u)

  • Campus Antwerpen & online
  • Of op jouw locatie
€1512.50€1250.00

Videomarketing

/2 sessies (totaal 6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00