Duur en data
  • There is no start date available yet, we'll keep you posted when available.
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Digitale marketing voor de vastgoedsector (basisopleiding): waarom zou je deze opleiding volgen?

i.s.m.

Digitale marketing is booming. De huizenmarkt is booming.  En huizenverkoop verhuist ook meer en meer online.  Daarom is het belangrijk om de juiste strategieën en technieken aan te leren en zo een maximaal effect te halen op deze booming business. 

Een resultaatgerichte en praktische opleiding over digitale marketing waar je meteen mee aan de slag kan?  Daar staat docent Eric Lippens garant voor! Deze opleiding is specifiek gericht op de vastgoedsector. Een unieke kans!

In deze opleidingen gericht op de vastgoedsector komen volgende thema's aan bod:

  • Digitale marketing strategie voor de vastgoedsector
  • Social media voor de vastgoedsector
  • SEA / SEO voor de vastgoedsector
  • Website-optimalisatie
  • Google Analytics voor de vastgoedsector
  • Clicksfactor (e-mail) voor de vastgoedsector
  • Praktijkoefening

Deze opleiding geeft zowel een goed overzicht op strategisch vlak als concrete tips en tricks om meteen te scoren op digitaal vlak.

Over de docent

Jullie docent is Eric Lippens. Hij pakt zijn cursussen zeer interactief en praktijkgericht aan. Hij is de coach die je alles mag vragen.

Deze opleiding is erkend voor 3u permanente vorming door

Beroepsinstituut van vastgoedmakelaars

Programma

i.s.m.

Digitale Marketing Strategie

  • Hoe zorg je als vastgoedmakelaar voor een goede online aanwezigheid?
  • Hoe zorg ik voor de juiste invalshoeken in het verhaal naar de koper, maar ook naar de verkoper? 
  • Wat zijn de juiste lead-technieken en hoe zetten we ze in?
  • Wat zijn de pijnpunten bij koper en verkoper en hoe vertaal je dit naar een online kader om jouw bedrijf als ideale vastgoedmakelaar in de markt te zetten? 
  • Hoe zorg ik voor een samenhangend verhaal over de verschillende kanalen heen?
  • Wat zijn de juiste content thema’s? 

Social Media

  • Hoe selecteer je de juiste doelgroep en koppel je de juiste advertentieformaten hier aan vast?
  • Welk social media kanaal gebruik je beste voor inspiratie, overweging en verkoop? 
  • Hoe maak je een goed social plan op voor lange termijn? 
  • Wat zijn de segmentatie- en targetting opties binnen vastgoed? 
  • Hoe start je met social media adverteren en content te posten (stappenplan)?

SEA

  • Wat zijn alle mogelijkheden om te adverteren via Google Advertenties voor de vastgoedmarkt?
  • Hoe zorg je voor de juiste targetting voor kopers vs verkopers? 
  • Hoe zet je een goede account structuur op? 
  • Wat is kwaliteitscore en hoe kan dit jouw advertentieresultaat beïnvloeden?
  • Wat is een goede biedstrategie voor mijn vastgoedkantoor? 
  • Hoe start je nu met Google Ads?  

SEO

  • Wat is SEO en waarom is het belangrijk voor de vastgoedmarkt?  
  • Wat zijn de meest gemaakte fouten? 
  • Wat zijn de juiste technieken om je website optimaal SEO-proof te maken? 
  • Hoe zoek je de juiste keywords, koppel je het met de juiste content en waar plaats je dit allemaal op mijn website?  
  • Enkele do’s en dont’s voor de vastgoedsector

Website-optimalisatie

  • Hoe zorg je voor een website die zowel inspireert als converteert? 
  • Wat zijn leadflows en hoe kan je deze inrichten op mijn website? 
  • 15 tips die op elke vastgoedwebsite werken! 

Google Analytics

  • Wat zijn alle mogelijkheden binnen Google Analytics? 
  • Hoe lees je jouw data, maar vooral hoe maak je er ook actiepunten van om meer conversies te halen? 
  • Hoe installeer je Google Analytics op jouw site? 

Clicksfactor (email)

  • Om een click te krijgen moet je een klik maken met je consument: 
  • via de LAARS methode geven we je concreet mee hoe je de klik maakt met de consument: Leefwereld, Aanvaring, Anders Zijn, Rode Draad en Sentiment
  • En via de BASIL methode leren we je hoe je de consument ook je klant maakt: Betrouwbaar, Actie, Sales, Informatie en Lay-out. 

Praktijkoefening (2 sessies)

  • Maak een digitaal marketing plan voor jouw vastgoedonderneming (groepswerk)

Voor wie?

i.s.m.

Doelgroep

Voor elke vastgoedmakelaar die meer wil halen uit digitaal, die meer clicks wil op zijn advertenties en die vooral meer wil verkopen! 

Andere toppers

i.s.m.
Bekijk alle opleidingen
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€395.00€326.45

Beleggen in vastgoed

/3 sessies (9u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€395.00€326.45
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€1495.00€1235.54
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€998.25€825.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€585.00€483.47