Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille

  • opleidingscheques

E-commerce in de modesector: waarom zou je deze opleiding volgen?

Is jouw bedrijf actief in de modesector? En zie je met lede ogen aan dat steeds meer modemerken, winkelketens en individuele winkels aan je omzet knagen doordat zij zeer actief worden in de online verkoop of e-commerce? Waarom zou je zelf niet starten met een webshop of met e-commerce?

Naast tickets en reizen is mode en kleding op dit ogenblik de grootste speler op het vlak van e-commerce. Niet alleen in België, maar ook wereldwijd. Ook al lijkt het dat de markt overheerst wordt door de grote spelers als Zalando, er is nog plaats voor nieuwe e-commerceprojecten.

Een webshop "opzetten" is 1, hem runnen en promoten is 2. Daarvoor heb je sociale media, websites en fashion blogs nodig als belangrijkste tools om te zorgen voor naambekendheid en verkoop. Kleding is heel visueel en daarom zijn sociale platvormen waar het beeld centraal staat, zoals Instagram, Facebook en Pinterest, zeer doeltreffend.

In deze korte cursus krijg je een beeld van het gebruik en de combinatie van deze verschillende krachtige tools binnen de modesector.

Programma

In deze cursus belichten we de impact van volgende aspecten van de e-commerce

  • Social media
  • Webshops
  • Websites
  • Fashion blogs
  • Hoe vergroot je je naambekendheid en je omzet?

Voor wie?

Doelgroep

Deze cursus is uiterst interessant voor modeontwerpers, stylisten, kleermakers en textieldesigners.