Duur en data
Locatie
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Google Ads is een onmisbare tool voor elke online marketeer

Google Ads Professional (voor marketingprofielen): waarom zou je deze opleiding volgen?

i.s.m.

De perfecte online marketing is een mix van verschillende kanalen. Je hebt een sterke website die voor SEO is geoptimaliseerd? Je social media is interessant en performant? Dan ontbreekt enkel nog een succesvolle SEA-strategie. SEA staat voor Search Engine Advertising en Google is natuurlijk met uitstek de belangrijkste zoekmachine. Google Ads is dan ook één van de meest gebruikte digitale advertentieplatformen ter wereld en een goede kennis ervan is eigenlijk onmisbaar voor elke professionele marketeer. 

Interactieve en praktijkgerichte opleiding Google Ads Professional

Tijdens deze training leer je alle ins en outs van Google Ads. Van het opzetten van je account, toewerken naar relevante conversies tot het analyseren en rapporteren van je resultaten. We duiken o.a. diep in het zoek- en displaynetwerk en leren je alles over het maken, beheren en optimaliseren van campagnes en advertentiegroepen. Ook het belang van slimme biedstrategieënrelevante zoekwoorden / keywords en doeltreffende advertenties komen uiteraard uitgebreid aan bod.

De opleiding is praktijkgericht en interactief met oefeningen en concrete tips en tricks. Frederik Delfosse en Sanne Van Broeck zijn je ervaren coaches. Ze leggen de nadruk op interactiviteit, zodat je al je vragen i.v.m. concrete cases kan stellen. 

Na deze training heb je voldoende kennis om Google Certified te wordenHiervoor kan je na afloop bijvoorbeeld het officiële (gratis) online examen Google Ads Search Certification in de Skillshop van Google afleggen. 

Hybride training: on campus + online

We werken tijdens deze opleiding volgens het hybride principe: fysieke lessen gecombineerd met online sessies. Starten doen we met een volledige dag op de campus. Vervolgens zien we elkaar 1 keer per week 3 uur online en dit 4 weken na elkaar. Afsluiten doen we opnieuw met een volledige dag op de campus. Deze manier van werken heeft als voordeel dat je tussen de lessen voldoende tijd hebt om je nieuwe skills in te oefenen en/of toe te passen op je eigen Ads-account (zie ook: "Extra informatie"). 

We focussen ons tijdens deze Professional-opleiding op cursisten die een marketingprofiel hebben (of willen doorgroeien naar een marketing functie) en zelf één of meerdere accounts moeten/willen gaan beheren.

Ben je een niet-marketeer (bv. zaakvoerder, freelancer of webmaster) en wil je vooral snel de werking van Google Ads en de voordelen ervan voor je business leren kennen? Bekijk dan onze training Google Ads Fundamentals

Programma

i.s.m.
  • Ads Account: setup en beheer
  • Structuur van Google Ads
  • Keywords
  • Campagnestructuur
  • Doelgroepen
  • Advertentiegroepen inrichten
  • Advertenties en advertentie-extensies
  • Succesvolle biedstrategieën
  • Conversies (implementatie + meten)
  • Dynamische zoeknetwerkcampagnes
  • Remarketing in het zoeknetwerk
  • Display-campagnes
  • YouTube
  • Google Merchant Center
  • Analyseren, optimaliseren en rapporteren

Voor wie?

i.s.m.

Doelgroep

Iedereen die diep in de wereld van SEA en Google Ads wilt duiken, kan aan deze opleiding deelnemen. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig, al is het uiteraard wel aangeraden dat je affiniteit en/of ervaring hebt met online marketing.

Ben je al aan de slag met Google Ads, maar wil je je skills updaten/bijschaven? Ook dan zit je bij deze opleiding goed. Hier en daar zullen er dan wel onderdelen zijn die je reeds onder de knie hebt, maar die je met tips en tricks van je trainer nog efficiënter zal leren gebruiken. 

Extra info

i.s.m.

Tijdens de campussessies werk je op je eigen laptop: vergeet deze dus zeker niet mee te brengen.

Heb je al een eigen Ads-account? Dan kan je deze uiteraard gebruiken tijdens de opleiding. 

Heb je nog geen eigen Ads-accounts? Geen probleem. We voorzien tijdens de eerste les een set-up moment voor nieuwe accounts. Je hoeft geen budget te voorzien.

Artikel

Haal het onderste uit de Google-kan

Locatie & lesdata

i.s.m.

Online lessen

Een of meerdere sessies gaan online door. Je sluit aan bij een virtuele klas of webinar.

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
do 04/08/202209:30 - 12:30 / 13:30 - 16:30
di 09/08/202209:30 - 12:30
do 11/08/202209:30 - 12:30
do 18/08/202209:30 - 12:30
do 01/09/202209:30 - 12:30
do 08/09/202209:30 - 12:30 / 13:30 - 16:30

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 992.20
  • 8 sessies (24u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Adres: Oude Baan 2, 2800 Mechelen

DatumUur
vr 03/03/202309:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00
vr 10/03/202309:30 - 12:30
vr 17/03/202309:30 - 12:30
vr 24/03/202309:30 - 12:30
vr 31/03/202309:30 - 12:30
vr 21/04/202309:30 - 12:30 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 992.20
  • 8 sessies (24u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Incompany training op maat van je bedrijf?

Neem contact opOfferte

Docenten

i.s.m.
Sanne Van Broeck

Sanne Van Broeck is een veelzijdig Digital Marketeer bij Digitaal Architect. Ze gelooft sterk dat marketing een ecosysteem is dat in balans moet zijn, en helpt bedrijven graag om dit te bereiken. Daarbij specialiseerde ze zich in Paid Advertising, waaronder Facebook, Google en LinkedIn Ads. Deze kennis geeft ze graag door aan andere marketeers of iedereen die graag meer uit marketing wil halen.

Prijs

i.s.m.
ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€820.00€992.20

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€656.00€574.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Andere toppers

i.s.m.
Bekijk alle opleidingen

WordPress websites maken

/6 sessies (18u)

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€496.10€410.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€296.45€245.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€1050.00€867.77
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€296.45€245.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€325.00€268.60