Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Guerrilla-marketing: waarom zou je deze opleiding volgen?

Marketing met een twist

Traditionele reclame laat mensen koud. Als reclamemaker, marketeer of ondernemer kan je alleen nog met verrassende en onorthodoxe acties de aandacht van je doelgroep vangen en zorgen dat zij over jou praten.  

Het heeft dus vooral te maken met opvallen. Je zoekt een ludieke manier om mensen te verrassen en bij jouw merk te doen stilstaan. Je wil dat ze uit zichzelf gaan delen wat ze hebben gezien, liefst met daarbij ook nog een foto of filmpje. De wisselwerking tussen social media en je guerrilla-actie is van het grootste belang. 

Ook voor kleinere bedrijven

Guerrilla marketing is ook een handige tool om in te zetten voor kleinere bedrijven. Voor een leuke en ludieke actie is lang niet altijd een dikke portemonnee vereist. Je moet wel een goede neus hebben om de grens te zien tussen wat nog net kan, en wat te ver gaat. Een rebels kantje aan je campagne werkt vaak heel goed, maar shockeren kan een tegengesteld effect hebben.

In deze opleiding hebben we het over:

  • Wat is Guerilla marketing?
  • Wat zijn de voordelen en valkuilen?
  • Hoe en wanneer zet je het best in?
  • Wat zijn de cruciale trends?
  • Hoe kan je met sociale media de buzz rond een guerrilla-actie versterken?

Programma

Wat is Guerilla marketing?

  • Theoretische en praktische aspecten van guerrilla-marketing;
  • De geschiedenis en ontwikkeling van het begrip.

Aanpak

  • Voordelen, vooroordelen en valkuilen van guerrilla-marketing;
  • De do’s en don’ts, de how-to en how-to-nots.

Hoe en wanneer?

  • Hoe en wanneer kan je guerrilla-marketing op de meest effectieve manier inzetten?

Plaats in de communicatiemix

  • Mogelijkheden van guerrilla-marketing als effectieve tool in de marketingcommunicatiemix.

Hoe inspelen op de 4 communicatie trends?

  • Wat zijn de cruciale trends?
  • Hoe met guerrilla marketing hierop inspelen?
  • Sociale media
    • De rol van sociale media in relatie tot guerrilla-marketing;
    • Hoe kan je met behulp van sociale media de buzz rondom een guerrilla-actie versterken?
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00 €300.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€181.50 €150.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€156.09 €129.00

Facebookmarketing

/2 sessies (6u)

  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€308.55 €255.00

Marketing voor niet-marketeers

/6 sessies (18u)

Nieuw
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€786.50 €650.00