Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Hoe verkoop je een "neen" aan je klant?: waarom zou je deze opleiding volgen?

Zet je klantenrelatie niet op de helling als je een "neen" verkoopt.

Als salesmedewerker of account manager moet je soms noodgedwongen een "neen" verkopen. Niet iedere vraag of vraagstuk kan je immers positief beantwoorden. Soms is iets technisch of budgettair niet haalbaar, soms is er een stockbreuk waardoor iets niet meteen kan geleverd worden. Iedereen kent wel zo'n situaties waarbij je neen moet zeggen of slecht nieuws moet brengen naar een klant. Meestal heeft men schrik voor de commerciële belangen en vreest men dat de klantenrelatie op de helling komt te staan.

Kan jouw team hiermee op een constructieve manier omgaan? En kan je van een "neen" misschien een opportuniteit maken en op een vlotte manier ombuigen naar een "ja"? Dat 

Tijdens deze maatopleiding leren we je team op een erg praktijkgerichte manier hoe zij exact een "neen" verkopen en hoe zij moeten omgaan met mogelijke negatieve reacties hierop, zonder de klantrelatie te beschadigen.

Programma

  • Wat is slecht nieuws?
  • Welke soorten "neen" zijn er?
  • Hoe breng je negatief nieuws over? De do's en dont's
  • Let op voor openingen;
  • Rationeel versus emotioneel gespreksniveau;
  • Hoe ga je om met emotionele en/of felle reacties?
  • Wat doe je wanneer de situatie dreigt te escaleren?

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding richt zich tot commerciële binnen -en buitendienstmedewerkers die rechtstreeks contact hebben met klanten en moeite hebben om negatief nieuws over te brengen.