Duur en eerstvolgende startdatum
  • 2 sessies
  • 13/12/2018
Locatie
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Catering voorzien

Over de cursus

Elke klant en elke situatie is anders. Klantgerichte communicatie houd daar rekening mee. Je kan klanten en hun specifieke wensen herkennen en je bent flexibel genoeg om er je communicatie of zelfs je aanbod op af te stemmen.

Voor elk contact een blanco blad

Wie dagelijks in contact komt met klanten weet dat dit niet eenvoudig is. Voor elk nieuw contact moet je kunnen vertrekken met een blanco blad. Er wordt veel van medewerkers verwacht: luisterbereidheid, zelfcontrole, empathie, geduld, vindingrijkheid en nog veel meer. Een klantgerichte medewerker heeft controle over zijn eigen emoties om de klant zo goed mogelijk tegemoet te komen. Tegelijk houdt hij rekening met de voorwaarden van de organisatie en belooft hij geen dingen die niet kunnen worden waargemaakt.

Vakkundig en vriendelijk

In deze opleiding leer je voor ogen houden wat het doel is van je klantencontact. Je bent je bewust van de indruk die je achterlaat en het gevoel dat je meegeeft aan een klant. Je leert overtuigen, op een vriendelijke manier grenzen aangeven en dankbaar omgaan met klachten. En hoe je reageert op verschillende (moeilijkere) persoonlijkheden zonder je emotioneel te laten raken.

Drankpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs begrepen.

Programma

Tijdens deze opleiding geven we je antwoord op volgende vragen:

  • Wie is de klant? Tegenover wie kan jij door je communicatie bijdragen aan het succes van het bedrijf of organisatie?
  • Wat is het doel? Waartoe wil je de klant aanzetten? Welke indruk wil je de klant nalaten, welk imago wil je uitstralen? Met welk gevoel wil je dat je klanten straks je zaak verlaten? Welke ervaring wil je aan de klanten meegeven?
  • Hoe kan je overtuigen zonder te manipuleren? Klachten als geschenk van de trouwe klant. Welke verschillende types klanten zijn er en hoe benader je die? Hoe kan je je dienst of je product afstemmen op de wensen van je klant en zo je klant behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden.
  • Hoe zeg ik 'neen' op een overtuigende manier zonder je klant te verliezen?
  • Assertief handelen: correcte service verlenen zonder over je eigen grenzen of die van de klant of jouw organisatie te gaan.
  • Hoe ga je om met autoritaire, arrogante of boze klanten? Zonder dat je hierbij zelf emotioneel wordt.
  • Hoe ga je om met diversiteit?

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is uiterst interessant voor de professionele medewerker die zich wil bekwamen in het professioneel doelgericht communiceren met klanten.

Locatie & startdata

Campus Antwerpen

13/12/2018

Inschrijven kan tot 06/12/2018

Datum Uur
do 13/12/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Campus Leuven

25/04/2019

Inschrijven kan tot 18/04/2019

Datum Uur
do 25/04/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €195.00 €235.95

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€136.50 €117.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€786.50 €650.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€151.25 €125.00

Telefoonetiquette

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00