Duur en data
  • 2 sessies
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Klantvriendelijk telefoneren in het Duits: waarom zou je deze opleiding volgen?

 

Hoe telefoneer je in het Duits op een klantvriendelijke manier?

In deze maatopleiding word je onthaal- en telefoonteam opgeleid om zich vlot uit te drukken aan de telefoon. Verschillende aspecten komen aan bod: openen van een gesprek, jezelf voorstellen, doorverbinden en een gesprekspartner voorstellen, een boodschap noteren, een afspraak maken, inlichtingen geven, enz.

Deze verschillende vaardigheden worden thematisch behandeld tijdens de maatopleiding, waarbij het lexicon uitgebreid wordt aangebracht en ingeoefend. Dit gebeurt via concrete scenario’s gebaseerd op de werkomgeving van de cursist.

Dankzij een gevarieerd aanbod in de vorm van luisteroefeningen werken we aan de uitbouw van de woordenschat door middel van interactieve oefeningen. Het geheel wordt nadien ingeoefend via simulaties - via realistische werksituaties aangepast aan jouw bedrijf - waarbij elke deelnemer een specifieke taak toegewezen krijgt.

 

Programma

  • openen van een gesprek;
  • jezelf voorstellen;
  • doorverbinden en een gesprekspartner voorstellen;
  • een boodschap noteren;
  • een afspraak maken;
  • inlichtingen geven;
  • korte wegbeschrijving;
  • relationele vaardigheden;
  • een klacht behandelen;
  • noteren van eigennamen en telefoonnummers;
  • efficiënt afronden;

Voor wie?

Doelgroep

Deze taalopleiding is ideaal voor medewerkers en zelfstandig ondernemers die hun competenties willen verhogen en versterken door de Duitse taal te bestuderen.