Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille

  • opleidingscheques

Klantvriendelijk telefoneren in het Engels: waarom zou je deze opleiding volgen?

Hoe pak je een Engelstalig telefoongesprek juist aan?

Een Engelstalig telefoongesprek is niet zomaar een 1 op 1 vertaling van een Nederlandstalige versie. Een Engelstalige klant - en zeker als dit ook een Brit is - verwacht andere "geplogenheden" tijdens het telefonisch contact met jouw onthaalbediende of telefonist(e).

In deze maatopleiding coachen we je onthaal- of telefoonteam om zich aan de telefoon vlot in het Engels uit te drukken. We behandelen heel wat praktische zaken: hoe open je een gesprek, hoe stel je jezelf voor, hoe verbind je door? Hoe stel je een gesprekspartner voor, hoe noteer je een boodschap, maak je een afspraak, geef je inlichtingen en nog veel meer.

Deze verschillende vaardigheden worden tijdens de maatopleiding zeer thematisch behandeld, waarbij het specifieke lexicon uitgebreid wordt aangebracht en ingeoefend. Dit doen we via concrete scenario’s helemaal aangepast aan jouw bedrijf en de werkomgeving van jouw medewerker.

We werken in deze maatopleiding vooral met luisteroefeningen en bouwen sterk aan de woordenschat door middel van interactieve oefeningen. We oefenen daarna alles grondig in via simulaties gebaseerd op de realistische werksituatie.

Programma

  • Hoe open je een gesprek in het Engels?
  • Hoe stel je jezelf voor?
  • Doorverbinden en een gesprekspartner voorstellen
  • Hoe noteer je een boodschap?
  • Hoe maak je een afspraak in het Engels?
  • Hoe geef je inlichtingen?
  • Hoe geef ik een korte wegbeschrijving in het Engels?
  • Relationele vaardigheden
  • Hoe behandel je een klacht in het Egels?
  • Noteren van eigennamen en telefoonnummers
  • Hoe rond ik efficiënt en klantvriendelijk een telefoongesprek af?