Duur en data
  • 24 sessies (72u)
  • Eerstvolgende startdatum: 09/11/2021
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

KMO-Management in de praktijk: waarom zou je deze opleiding volgen?

Syntra Bizz lanceert een nieuw concept: KMO-Management in de praktijk!

Het concept omvat een doorgedreven 12-daagse training voor ondernemers, zelfstandigen, zaakvoerders en management binnen een KMO. Ondernemers die er bewust voor kiezen om te investeren in nieuwe inzichten, vaardigheden, technieken en strategieën om betere resultaten te behalen en hun onderneming stevig te laten groeien.

We frissen jouw reeds verworven kennis op, we scherpen jouw methodieken aan in functie van de huidige (digitale) markt.  Na deze 12 dagen hard werken ben je helemaal klaar voor een nieuw hoofdstuk en regelrecht opgeladen om met heel wat energie en frisse én verfrissende ideeën er tegenaan te gaan in deze snel veranderende wereld.

De focus op de praktijk én het netwerken met gelijkgestemden: KMO-zaakvoerders. 

Een korte samenvatting van de thema's die in deze 12-daagse opleiding aan bod komen:

  • Deel 1 – Introductie, focus op onze onderneming (1 dag)
  • Deel 2 – Ondernemen en leiding geven - Leiderschapsstijlen, leader ship, motiveren en inspireren (2 dagen)
  • Deel 3 – Sales: verkoopdoelstellingen, verkoopstrategieën, verkooptechnieken (2 dagen)
  • Deel 4 – Marketing: basics van marketing, actuele en digitale marketing (2 dagen)
  • Deel 5 – HR: de juiste mensen vinden én houden, hoe een topteam uitbouwen en dit blijven motiveren (2 dagen)
  • Deel 6 – Finance: basics van finance, financiële gezondheid (2 dagen)
  • Deel 7 – Afsluitende module: terugkoppelsessie, panelsprekers, cases, versterkend netwerken (1 dag)

Dit is een unieke kans om jouw onderneming een boost te geven na deze onzekere tijden.

Over de trainers

Ben Toremans startte na zijn studies Communicatie en Marketing, zijn carrière als zelfstandig ondernemer. Bijna 14 jaar lang leidde hij een bedrijf in Marketingcommunicatie & Audiovisuele Producties. Hierna werkte hij 5 jaar in een Mediabedrijf, voornamelijk in Sales en Productmanagement. 

Sinds 2014 is Ben actief binnen het domein van HR, Coaching, Leadership Development & Executive Search (Headhunting) onder andere voor een Internationale Zweedse HR Groep.
Verder doceert hij Communicatie, Marketing, Sales, HR & Business gerelateerde vakken aan de PXL Hogeschool in Hasselt als Lector en aan de Syntra opleidingscentra van Antwerpen & Leuven.

Hij doceert de modules rond missie, visie en strategie, ondernemen en leidinggeven en marketing. Bovendien is hij de spildocent van de opleiding en is hij steeds beschikbaar voor vragen.

Karina Jacobus is zelfstandig marketing -en sales consulent. Ze heeft haar carrière opgebouwd als sales manager bij bedrijven zoals Roularta, Unibind, Basic Fit en Bisnode. Ondertussen heeft ze al meer dan 15 jaar ervaring in marketing en sales. In 2018 besliste ze om haar kennis op een praktijkgerichte en enthousiaste manier over te brengen naar cursisten. Zij doceert het deel rond sales.

Sandra Deboes is zaakvoerster van HR voor KMO's. Afgestudeerd als bedrijfspsychologe rolde Sandra de HR-wereld in bij ADMB. Ze gaf HR-advies op maat, had goede klantencontacten met KMO’s en liet haar rekruteringskantoor stabiel groeien. Na een HR-parcours van 15 jaar, gooide Sandra het over een heel andere boeg en stapte ze bewust uit de corporate bedrijfswereld. In 2010 nam Sandra de beslissing om mee in de familiezaak in te stappen met als doel de onderneming opnieuw rendabel te maken en klaar te stomen voor de 21ste eeuw. De volledige werking werd geoptimaliseerd, van salesprocessen en HR-beleid tot de boekhouding en alle administratie. Zij doceert de module HR.

Kristof Willekens was onder andere fiscaal adviseur op de studiedienst van UNIZO. Daar schreef hij meerdere dossiers over administratieve vereenvoudiging, een efficiënte(re) overheid en als magnum opus het dossier over een vennootschapsbelasting van 20% voor kmo’s. Sinds juli 2018 is hij zelfstandig adviseur fiscaliteit en ondernemerszaken. Hij doceert de module finance.

    Programma

    Dag 1 – Introductie, focus op onze onderneming. Business & strategie.

    Tijdens deze eerste dag staan we stil bij onze onderneming. Lang geleden zijn we gestart vanuit onze passie. 
    Waar staan we nu met onze onderneming? We vertrekken vanuit onze doelstellingen, missie, visie en strategie.
    Hoe goed kennen we onze eigen onderneming?
    Onze activiteiten onder de loep, onze routine, onze mindset en wat zijn de spelregels voor succes in onze business.

    Dag 2 & 3 – Ondernemen en leiding geven

    In deze module gaan we van start met de basisprincipes. Communiceren en strategisch communiceren. Medewerkers briefen, overtuigen, contacten leggen. 
    Hierna gaan we dieper in op de essentie van managen en leiderschap. Wat is onze gedragsstijl en die van onze medewerkers.  Persoonlijkheid, motiveren, inspireren en leiding geven. De verschillende stijlen van leiding geven komen aan bod. Heerst er een feedbackcultuur in onze organisatie? Hoe bouwen we een team? Wat zijn de taken van het management? We gaan samen met de deelnemers op zoek naar hindernissen en reiken tools aan om deze aan te pakken.

    Dag 4 & 5 – Sales

    Doorheen de twee dagen gaan we door de kwaliteiten en processen van een sterk verkoper én de kwaliteiten en processen die nodig zijn voor een sterk sales management. 
    De praktische kant als verkoper met technieken om je verkoop te stimuleren. 
    Langs de managementzijde, processen en strategieën om je sales te optimaliseren.
    De essentie van verkopen, verschillende verkoopmodellen en je verkoop automatiseren, leads verzamelen en het opdrijven van de verkoop door het opstellen van actieplannen, funnelmanagement en timemanagement.
    Tools en handvaten voor gegarandeerd verkoopsucces.

    Dag 6 & 7 – Marketing

    Enkel een doordachte marketingstrategie leidt tot betere resultaten.
    Marketing is de brandstof voor je verkoop, de motor van je onderneming.
    In deze module geven we inzichten en tools om je bedrijf, dienst of product juister en beter te positioneren.
    Alle belangrijke ingrediënten voor je marketing van je KMO komen aan bod: bouwen van een marketingstrategie, marketingplan, je website, social media. 
    Marketingacties  en digitale marketing inzetten.  
    Inzicht krijgen in je markt en nagaan of je marketing future proof is. Klaar voor de toekomst.
    Kortom, geen ingewikkelde theoretische modellen, maar handvatten om op een gerichte manier meer uit je marketing te halen voor je organisatie.

    Dag 8 & 9 – HR

    Tenzij je als eenmanszaak aan de slag bent, ben je als ondernemer afhankelijk van je personeelsleden om jouw doelen en resultaten te bereiken. 
    Hoe beter de medewerkers aansluiten bij wat jij belangrijk vindt, hoe beter ze weten wat er van hen verwacht wordt. Hoe beter ze hun functie uitvoeren, zoveel te gemakkelijker kan jij je vooropgestelde resultaten behalen en groeien met jouw onderneming.
    In de sessies over HR gaan we op een praktische manier kijken naar de belangrijkste aspecten van een goed HR-beleid, geen grote theorieën of modellen maar wel praktische tools en handvaten om meteen toe te passen binnen jouw onderneming en een winnend team te vormen of te versterken. 

    Dag 10 & 11 – Finance

    Meten is weten. Maar weet je wat en hoe je moet meten om te weten of jouw bedrijf gezond is? Of dat van jouw concurrenten? 
    Een onderlegd ondernemer is er twee waard. 
    Na deze training lees je probleemloos jouw eigen balans en die van jouw concurrenten. 
    Je koppelt liquiditeit aan de dagelijkse uitgaven en solvabiliteit aan de investeringen die jouw bedrijf doen groeien. 
    Je leert dat belastingen onvermijdelijk zijn, maar dat je de invloed van belastingen op de dagdagelijkse werking van jouw onderneming wel kan beperken. 
    Je ontdekt hoe jouw leveranciers jouw bank kunnen worden en jou kosteloos krediet verschaffen. En je ontwikkelt een meesteroog voor de financiële toestand van jouw concurrenten zodat je weet wanneer het juiste moment is gekomen om toe te slaan.

    Dag 12 – Slotdag

    De laatste sessie is een afsluitende terugkoppelsessie. Hier nodigen we een collega-ondernemer uit met een specifieke “case” als key note speaker. 
    We sluiten af met versterkend netwerken en blikken terug op de aangereikte materie. 

    Voor wie?

    Doelgroep

    KMO-zaakvoerders die hun onderneming een boost willen geven.

    Locatie & lesdata

    Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

    DatumUur
    di 09/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 16/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 23/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 30/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 07/12/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 14/12/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 21/12/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 11/01/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 18/01/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 25/01/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 01/02/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
    di 08/02/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00

    Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

    • € 2722.50
    • 24 sessies (72u)
    • Drankpauze en broodjeslunch

    Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

    Neem contact opNeem contact op

    Prijs

    ExclIncl
    Kostprijs voor deze opleiding€2250.00€2722.50
    Extra costs (not included in the registration free)€6588.60€8340.00

    Bespaar op je opleiding

    • kmo-portefeuille
    • opleidingscheques

    We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

    kmo-portefeuille

    Erkend dienstverlener
    MO*KO**
    €1800.00€1575.00

    * Middelgrote onderneming

    ** Kleine onderneming

    Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

    • Campus Antwerpen
    • Campus Leuven
    • Campus Mechelen
    • Of op jouw locatie
    €484.00€400.00

    AutoCAD

    /8 sessies (24u)

    • Campus Mechelen
    • Campus Antwerpen
    • Campus Leuven
    • Of op jouw locatie
    €1427.80€1180.00

    IT-Projectmanagement

    /5 sessies (15u)

    • Campus Mechelen
    • Campus Antwerpen
    • Of op jouw locatie
    €671.55€555.00
    • Campus Antwerpen
    • Campus Leuven
    • Of op jouw locatie
    €575.00€475.21
    • Campus Antwerpen
    • Campus Mechelen
    • Campus Leuven
    • Of op jouw locatie
    €484.00€400.00