Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Automatiseer je marketingstrategieën en verhoog het rendement van je marketinginvesteringen!

Marketing Automation: automatiseer je online marketingstrategie en verhoog je winst: waarom zou je deze opleiding volgen?

 

De digitalisering van de maatschappij heeft ervoor gezorgd dat ook marketing- en communicatiebudgetten door de meeste bedrijven grotendeels ingezet worden op digitale marketing. De klant bevindt zich immers steeds meer online. Net als in de offline maatschappij, heeft elke (potentiële) online klant of lead een specifieke aanpak nodig, naargelang zijn profiel, fase in de customer journey, locatie.... Dit zorgt voor een enorme hoeveelheid data, die onmogelijk efficiënt handmatig en in real-time verwerkt kan worden en omgezet in de juiste strategie. Daarom gebruiken steeds meer ondernemingen Marketing Automation om van koude leads warme customers te maken!

Stroomlijn je online marketingprocessen

Marketing Automation is een technologie waarmee bedrijven hun online marketingprocessen kunnen stroomlijnen, marketingtaken beter kunnen organiseren, marketingstrategieën volledig kunnen automatiseren en hun effectiviteit nauwkeurig kunnen meten, wat leidt tot een hoger rendement op marketinginvesteringen. Een bekend voorbeeld van Marketingautomatisatie is bv. een bezoeker die de pagina "winkelmandje" verlaat zonder een aankoop te doen, daarna automatisch een mail te sturen om hem aan de gekozen producten te herinneren. Denk ook aan bv. een automatische mail met een kortingscode bij een verjaardag, service na verkoop... De lead/klant op het juiste moment automatisch de juiste informatie sturen: daar draait Marketing Automation om. 

Tijdens deze opleiding leer je hoe je de juiste strategische marketingautomatisatiekeuzes maakt voor jouw bedrijf. Je krijgt de technische ins & outs onder de knie en maakt kennis met tools zoals lead scoring, database segmentatie, trechter optimalisatie en smart content. Ook het opzetten van drip campagnes (auto-responders) en analyse van campagnedata komen aan bod. 

Praktisch

Tijdens deze lessen is Rik Peetermans je ervaren trainer. Hij leert je de juiste strategieën aan die je meteen in de praktijk kan toepassen. Rik is een digitale professional bij bureau Dazzle en dus de juiste man op de juiste plaats. Hij geeft met veel plezier zijn kennis en ervaring door aan zijn cursisten.

 

Programma

  • Marketing automation: wat is dit en wat zijn de trends?
  • Inzicht in de Customer Journey (funnel)
  • Je eigen strategie bepalen
  • Klantwaarde creëren en een business case opstellen
  • Lead management en lead nurturing
  • Persona’s en het ‘Ideal customer profile’
  • Profiel verrijking: data verzamelen via magnets & CTA’s
  • Salesfunnel & lead scoring (aan de hand van een lifecycle-campagne)
  • Privacy/GDPR voorwaarden
  • Rapportering en analyse
  • Overzicht van beschikbare platformen/tools  Bij elk onderdeel worden praktische oefeningen uitgewerkt

Voor wie?

Doelgroep

Iedereen die Marketing Automation willen leren implementeren, heten we van harte welkom. Het spreekt voor zich dat de focus tijdens de les uiteraard wel ligt op marketeers/projectmanagers. Er zijn geen specifieke toelatingsvoorwaarden, maar een basiskennis van (digitale) marketing is wel aangeraden.

 

Extra info

Je werkt tijdens deze training op je eigen laptop (PC of MAC); vergeet deze dus zeker niet mee te brengen.

  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€296.45€245.00
  • Thomas More Kempen
  • Campus Antwerpen
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€169.40€140.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€296.45€245.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Campus Mechelen
  • Thomas More Kempen
  • Of op jouw locatie
€726.00€600.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Thomas More Kempen
  • Of op jouw locatie
€726.00€600.00