Duur en data
  • 2 sessies
  • Eerstvolgende startdatum: 28/11/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Vlaams opleidingsverlof

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Over de cursus

Je bent professional in de creatieve sector en je wil je werk promoten. Dan ben je niet langer afhankelijk van tentoonstellingen, galeriehouders of musea om je creaties aan het grote publiek te tonen en het hiervoor warm te maken. Deze opleiding reikt je heel wat tools om dit ook op andere en efficiëntere manier aan te pakken.

Deze opleiding neemt je mee door de digitale wereld en toont je meerdere manieren om een publiek voor je creaties te zoeken en te werven en ze rechtstreeks te verkopen aan verzamelaars. Of om zelf gecontacteerd te worden door galerijhouders of musea.

Deze opleiding biedt je heel wat inspiratie om je werken te promoten en met behoud van de authenticiteit in je werk een breder publiek te bereiken.

We staan stil bij de volgende aspecten:

  • Wat is jouw positionering, je verhaal? En we bekijken dat van enkele zeer bekende kunstenaars als inspiratie?
  • Hoe kan je omgaan met social media?
  • Wat kan je leren van marketeers rond je website? Gevonden worden, en de ervaring op je website zijn niet te onderschatten elementen die je meer bezoekers opleveren, die ook meer interesse zullen tonen.
  • Welke zijn de meest laagdrempelige online galerijen om je werk te verkopen? En hoe stimuleer je die verkoop?

Over de docent

Karina is commercieel directeur voor de nieuws- en businessmerken van Roularta Media (waaronder Knack, Trends, KanaalZ, SportVoetbalMagazine, Datanews en hun Franstalige tegenhangers).

Zij studeerde communicatiewetenschappen (UA), volgde een extra master Digitale Marketing & Communicatie bij Solvay Business School en combineert kennis van het sales en marketingproces met een liefde voor creativiteit en kunst. Recent volgde ze het traject ‘Representing Artists’ bij Sotheby’s Institute of Art in Londen, en ‘Marché de l’Art’ bij het Institut de l’Art et l’Archeologie’ in Brussel.

Programma

  • Artiesten, authenticiteit en legendes: marketing binnen de kunstwereld;
  • Social media voor artiesten: welke kanalen kan je best inschakelen, tips & tricks en eenvoudige tools;
  • Jouw website: hoe krijg je bezoekers en kan je hen langer houden? Ze zelf bouwen of laten bouwen? Sterkte en zwaktes herkennen en aanpakken;
  • Online galerijen met lagere drempels

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor iedere creatieveling en kunstenaar.

Locatie & lesdata

Datum Uur
do 28/11/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Docenten

Karina Jacobus

Prijs

Excl Incl
Kostprijs voor deze opleiding €250.00 €302.50

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€175.00 €150.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€562.65 €465.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00

MailChimp

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€254.10 €210.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€453.75 €375.00
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€514.25 €425.00