Duur en eerstvolgende startdatum
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Goede klantenservice is altijd al een essentieel onderdeel geweest in de wereld van de verkoop. Met de steeds groter wordende concurrentie van online winkels, is het uitermate belangrijk dat jouw zaak maximaal inzet op klantgerichtheid, zodat je een service kan bieden waar e-commerce niet tegenop kan. Zowel voor klantenbinding als klachtenbehandeling bestaan er immers een hoop hulpmiddelen en onze ervaren coaches zoeken samen met jou de slimste keuzes.

Klantenbinding kan gebeuren via klassieke methoden als klantenkaarten, spaaracties of voordeelbonnen, maar misschien heeft jouw zaak meer nood aan een online campagne of wedstrijd? Deze maatopleiding bekijkt samen met jou welke middelen het best aansluiten bij jouw winkelconcept en hoe je je service kan blijven verbeteren. We gaan in op moderne tendensen zoals e-commerce en welke kansen hier liggen.

Verder bekijken we hoe je omgaat met klachten. Ontevreden klanten zijn immers een waardevolle bron van informatie, omdat ze werkpunten blootleggen waar je misschien zelf nog niet bij had stilgestaan. We leren je hoe je klachten het best behandelt, zodat ontevreden klanten zich toch gewaardeerd voelen en niet naar de concurrentie stappen.

Programma

• Klantenservice vanuit historisch perspectief
• Wat is mogelijk, essentieel (met inbegrip van de nieuwste tendensen)
• Elke klantenklacht is een opportuniteit: 5 essentiële stappen in hun behandeling

Voor wie?

Doelgroep

• Starters in retail
• Verkoopmedewerkers die wensen door te groeien naar retail-functies met meer verantwoordelijkheid.