Duur en eerstvolgende startdatum
  • 2 sessies
  • 01/04/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Catering voorzien

Over de cursus

De tijd dat je als bedrijf de touwtjes van de markt zelf in handen had, is voorbij. Klanten en partners worden steeds veeleisender en verwachten onmiddellijk reactie, de klok rond. Reageer je niet snel genoeg of niet zoals verwacht, dan is de kans groot dat ze naar de concurrentie stappen.  

Lange termijn

Klantgerichte organisaties denken van buiten naar binnen. Ze verdiepen zich in de - misschien nog onbewuste - wensen van hun doelgroep. En ze zorgen ervoor dat de hele organisatie erop gericht is om deze behoeften te vervullen. Ze bouwen lange-termijnrelaties met klanten die ertoe doen.

De juiste attitude

In deze masterclass gaan we op zoek naar de basisvaardigheden en de juiste attitude voor klantgerichtheid. Deelnemers ontdekken het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en hoe je klachten op een positieve manier aanpakt. Ze leren alles over klantgericht handelen en communiceren. Ze krijgen inzicht in de verschillende types klanten en in het proces van een goed gesprek. Verder oefenen we in het overtuigen van een klant en leren we klachten als een opportuniteit te zien. 

Onderdeel van een modulaire reeks

Deze opleiding maakt deel uit van de modulaire opleiding "Masterclass voor office professionals". Wie intekent voor de volledige opleiding, krijgt korting op de inschrijvingsprijs van de verschillende workshops.

Drankpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs begrepen.

Programma

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren?
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid?
  • Wat verwachten klanten?
  • Het proces van een goed gesprek;
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen?

Hoe omgaan met klanten? 

  • Inleiding tot communicatie;
  • Enkele communicatietechnieken;
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten: -

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn?
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten;

Waarom reageert elke klant anders? 

  • Inleiding tot typologieën;
  • Wat zijn de verschillende typologieën?
  • Wat te doen met elk typologie en wat niet?
  • Hoe gebruik je dit in de praktijk?

Deze opleiding maakt deel uit van de modulaire opleiding " Masterclass voor office professionals ".
Als u intekent voor de volledige opleiding profiteert u van een korting van 10% op de inschrijvingsprijs van de verschillende deelopleidingen.

Voor wie?

Doelgroep

Deze masterclass is zeer interessant voor administratieve medewerkers, management assistants en onthaalmedewerkers

Locatie & startdata

Campus Antwerpen

01/04/2019

Inschrijven kan tot 25/03/2019

Datum Uur
ma 01/04/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €195.00 €235.95

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€136.50 €117.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€344.85 €285.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00

Effectief brainstormen

/2 sessies

Nieuw
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€242.00 €200.00

Changemanagement

/4 sessies

Nieuw
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€477.95 €395.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€477.95 €395.00