Duur en data
  • 4 sessies
  • Eerstvolgende startdatum: 14/11/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Over de cursus

Als bedrijfsleider of marketingverantwoordelijke is het vandaag de dag niet eenvoudig om de juiste communicatiecampagne voor je bedrijf, product of merk te kiezen. Ga je voor radioreclame, of heb je het budget om een spot te maken die je laat draaien op een televisiezender, of hou het liever lokaal met een bus-aan-bus folder of een advertentie in een plaatselijk blad of toch een nationale krant of magazine? En wat doe je met social media als Facebook, Instagram of LinkedIn. Of zie je eerder brood in een affichage rond bv. bushokjes of 20 m²-affiches in het straatbeeld?

Het grote aanbod op dit vlak maakt mediaplanning steeds complexer. In deze opleiding geven wij jou een overzicht van de verschillende mediakanalen die je kan gebruiken om je marketing- en communicatiedoelstellingen te halen. We focussen ons vooral op het maken van de meest rationele keuzes. Helemaal in functie van de specifieke sterktes van het mediakanaal, afgestemd op jouw doelgroep en het effect dat je met je boodschap voor ogen hebt.

We werken met heel wat praktische voorbeelden en werken een eigen communicatieplan uit.

Na de training kan je zelf een eenvoudige mediaplanning maken. Maar je kan ook je mediabureau beter briefen - en challengen - in de gemaakte keuzes en het resultaat dat je voor ogen hebt.

Over de docent 

Karina Jacobus is commercieel directeur voor de nieuws- en business merken van Roularta Media (waaronder Knack, Trends, KanaalZ, SportVoetbalMagazine, Datanews en hun Franstalige tegenhangers). Zij werkt dagelijks met grote en kleine adverteerders en zetelde de laatste drie jaar in de AMMA-jury die de beste mediacampagnes beloont.

 

Programma

  • Wie zijn de spelers binnen de mediaplanning (reclamebureaus, mediabureaus, adverteerders, mediaspelers);
  • Hoe zit dit met commissieregelingen? Wat is de mogelijke impact op de kostprijs en de return?
  • Beknopt overzicht van de media-onderzoeken;
  • Basisbegrippen als bereik, frequentie, GRP, selectiviteit, CPM, targetting, paid, owned, earned,  shared,…
  • Van briefing naar strategie;
  • Hoe meet ik het resultaat van mijn mediacampagne?
  • Mediatypeselectie en mediatimeline (=mediaplan)
  • Het mediaplan in de praktijk
  • De finale inkoop (met tips voor voordelige tarieven)

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor marketing- en communicatieverantwoordelijken bij KMO’s die of zelf hun mediaplanning willen doen. Ook voor wie in staat wil zijn om het mediabureau voldoende te challengen over de gemaakte keuzes. Het kan ook nuttig zijn voor werknemers van kleine communicatiebureau’s die hun klanten beter willen adviseren.

Locatie & lesdata

Datum Uur
do 14/11/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
do 21/11/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Docenten

Karina Jacobus

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €425.00 €514.25

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€297.50 €255.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€399.30 €330.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€562.65 €465.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00

MailChimp

/2 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Thomas More Kempen
  • Of op jouw locatie
€290.40 €240.00
  • Campus Mechelen
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€453.75 €375.00