Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Ga een moeilijk telefoongesprek niet uit de weg. Maar communiceer effectief en behoud een goede verstandhouding met je gesprekspartner.

Moeilijke telefoongesprekken? Lig er niet wakker van!: waarom zou je deze opleiding volgen?

Hoe breng je een boodschap over zonder de belangen van je gesprekspartner uit het oog te verliezen? In deze communicatietraining leer je alle technieken om zelfs de moeilijkste gesprekken tot een goed einde te brengen.

Lastige of delicate conversaties voeren aan de telefoon, het komt voor in elk bedrijf. Aan de telefoon communiceer je anders dan face-to-face, dus is het belangrijk om op een aantal specifieke zaken te letten.

Effectief communiceren en bovendien een goede verstandhouding met je gesprekspartner behouden, is de focus van deze training. We geven je praktische tips om te zorgen voor een positieve impact, de leiding over het gesprek te behouden en dingen duidelijk te maken met oog voor de belangen van beide partijen. 

We besteden aandacht aan de verschillende aspecten van een telefoongesprek en wat de moeilijkheden kunnen zijn. Je wordt bewust van je eigen communicatiestijl en welk effect die heeft op anderen. 

Over de docent

Serge Dal Bosco ontdekte dankzij de intense samenwerking met mensen reeds heel vroeg dat zijn passie bij het lesgeven lag. In 1997 ging hij aan de slag als trainer/coach bij een financiële instelling. Twee jaar eerder was hij reeds begonnen met les te geven bij Syntra. In 2011 behaalde hij zijn certificatie als DiSC trainer. De DiSC methodologie past hij sindsdien consequent toe bij quasi alle opleidingen omdat het de essentie vormt van communicatie en hij hiermee een meerwaarde kan geven aan zijn opleidingen, trainen en coachings: een beter begrip van jezelf én van de ander is de sleutel tot succes.

Programma

Volgende aspecten van het telefoneren komen aan bod:

  • Hoe kan je gemakkelijker tot de essentie van een gesprek te komen?
  • Hoe kan je met rust uit de emotie blijven, zodat je kan zeggen wat je over wil brengen zonder je geduld te verliezen?
  • Hoe kan je ervoor te zorgen dat je in staat bent om duidelijk je grenzen aan te geven en vanuit je stevigheid te communiceren?
  • Hoe kan je op verschillende niveaus het gesprek aan gaan (inhoud, proces, relatie)?
  • Hoe wordt je bewust van jouw eigen gedrag en het effect hiervan op anderen?
  • Hoe ontwikkel je een grotere gevoeligheid en inlevingsvermogen, waardoor je aandacht hebt of de ander nog beter begrijpt wat je bedoelt en of jij je gesprekspartner nog optimaal hoort en begrijpt?

 

 

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is uiterst interessant voor medewerkers van een callcenter, administratieve medewerkers, management assistants, sales medewerkers en accountmanagers.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€308.55€255.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€484.00€400.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€363.00€300.00

Storytelling

/2 sessies (6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€315.00€260.33