Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Leer op een efficiënte manier omgaan met agressie.

Omgaan met agressie: waarom zou je deze opleiding volgen?

In sommige situaties is het mogelijk dat jouw medewerkers - meestal buiten hun wil om - geconfronteerd worden met boze klanten. Stel je maar eens wat een deskmedewerker op een luchthaven allemaal kan meemaken als een vlucht wordt afgelast wegens een defect aan het vliegtuig. De deskmedewerker kan er niets aan doen, maar krijgt meestal wel bakken scheldwoorden en intimidaties naar zijn of haar hoofd geslingerd.

Zelfs het kleinste akkefietje kan voldoende zijn om de "tegenpartij" te doen "ontploffen". Soms blijft het ook niet bij woorden en worden jouw medewerkers zelfs geconfronteerd met fysieke agressie.

Hoe gaan jouw medewerkers hier mee om? Kunnen zij terugvallen op een aantal technieken die de situatie kunnen ontmijnen, de gesprekspartner of boze klant kunnen kalmeren waardoor de toestand niet verder escaleert? Zonder zelf mee te gaan in de agressie?

Syntra Bizz geeft deze maatopleiding in groepsverband en wisselt theorie af met praktische voorbeelden en oefeningen/rollenspelen. Voorbeelden die we plukken uit de dagdagelijkse werking van het bedrijf. We focussen ons zuiver op het communicatieve en menselijke gedeelte van de aanpak. Het is geen cursus zelfverdediging of omgaan met fysieke agressie.

Deze opleiding duurt 2 à 4 sessies van 3 uur, afhankelijk van het aantal oefeningen en persoonlijke cases.

 

Programma

Enkele topics uit deze aanpak:

  • inzicht in onze "vechtmodus", hoe krijg je meer controle over je eigen acties en de reacties van de andere;
  • geweldloos communiceren;
  • veiligheid creëren;
  • "neen" zeggen zonder agressie uit te lokken;
  • vat agressie niet persoonlijk op;
  • zelfbescherming: zorg voor je eigen veiligheid;
  • technieken om op een doeltreffende manier met agressie om te gaan;
  • hoe ga je om met autoritaire, arrogante of boze klanten zonder zelf in emotie "te schieten";
  • hoe ga je om met diversiteit zonder voor racist verweten te worden;
  • assertief handelen, maar toch een correcte service bieden zonder over je eigen grenzen of die van jouw bedrijf of organisatie te gaan.

 

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is uitermate interessant voor iedere medewerker die rechtstreeks in contact komt met een divers publiek en waar het gebeurt dat een negatieve boodschap moet gebracht worden. bvb. baliepersoneel, medewerkers op events, reissector, horeca, parkings, veiligheidspersoneel.

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€798.60 €660.00