Duur en eerstvolgende startdatum
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Stop shouting, start telling

De tijd van schreeuwerige reclameboodschappen ligt ver achter ons. Marketing draait nu vooral rond het one-on-one brengen van de juiste boodschap, op het juiste moment en aan de juiste persoon.

Steeds meer bedrijven hebben een blog. Bloggen is een goede manier om te laten zien wat je als bedrijf in huis hebt. Het geeft je een professionelere uitstraling, vergroot je brand awareness en het is bovendien een uitgelezen manier om jouw expertise in de kijker te zetten. 

Je haalt niet even een onderwerp aan, maar gaat er dieper op in. Je geeft de lezer inzicht, lokt reacties uit en gaat in dialoog. Als lezers je blog interessant vinden zijn ze sneller geneigd deze te delen. Dit zorgt voor een groter bereik.

De onderwerpen van je blogs sluiten aan bij je activiteit, zodat ze lezers naar jouw product of dienst leiden. Als je auto’s verkoopt kan je bijvoorbeeld schrijven over autovakanties.

De voordelen van bedrijfsblogs

1. Steeds meer mensen baseren hun keuze op blogartikels.
2. Je wordt zelf wijzer van het schrijven van blogs. 
3. Werknemers blijven op de hoogte van ontwikkelingen of krijgen achtergrondinformatie mee.
4. Je zet een deur open om reacties uit te lokken van je publiek. Je creëert engagement.
5. Je werk aan je brand awareness.

Bloggen is gratis en kan onbeperkt. Je hebt er alleen tijd voor nodig. Blogs zijn gemakkelijk te gebruiken binnen CMS-systemen. Je kan de resultaten van je blogs inzichtelijk maken met behulp van diverse tools. Goede keywords zorgen voor een betere vindbaarheid in zoekmachines (SEO). Het gebruik van social media maakt het makkelijk om blogs te delen.

Tijdens deze opleiding gaan we praktisch aan de slag. Vanaf het kiezen van een juist platform, het uittekenen van een strategie en content plan tot het optimaliseren en meten van de resultaten.

Drankpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs begrepen.

Programma

  • Hoe werk je een contentplan uit voor je website?
  • Hoe kan je succesvol schrijven voor het web?
  • Hoe stel je KPI’s voor een blog op en hoe meet je die nadien?

 

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is uitermate interessant voor zaakvoerders en marketing- en communicatiemedewerker van KMO's.

Artikel

5 redenen om te bloggen

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€514.25 €425.00
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€278.30 €230.00

Creatief schrijven

/6 sessies

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€423.50 €350.00
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00