Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Over de cursus

Wanneer je als bedrijf anderstalige klanten in hun eigen taal te woord kan staan, geeft dat meteen een zeer klantvriendelijke en professionele uitdaging. Het Frans blijft nog steeds een zeer belangrijke taal in de bedrijfswereld, en kunnen telefoneren en onthalen in het Frans zijn dus ook zeer waardevolle skills.

Dubbele invalshoek: telefoneren én Frans spreken

Telefoneren vraagt een heel eigen etiquette en sterke sociale vaardigheden. Deze opleiding combineert universele vuistregels met formaliteiten die specifiek aan de Franse taal verbonden zijn. We bekijken hoe je gesprekken opent, jezelf voorstelt, de gesprekspartner doorverbindt, een boodschap noteert, een afspraak maakt of inlichtingen geeft. We weren dus zowel aan je telefonische vaardigheden als je kennis van het Frans.

Bijkomend leggen we ook de nadruk op een goed, professioneel onthaal in het Frans. Het onthaal is immers vaak het visitekaartje van het bedrijf en moet garant staan voor een vlekkeloze service.

Oefeningen op maat van jouw professioneel profiel

De beste manier om je deze vaardigheden eigen te maken, is door gesprekken te simuleren. Je krijgt in de les concrete scenario’s afgestemd op je eigen werkomgeving. Zo leer je op je eigen tempo klantvriendelijk telefoneren en onthalen in het Frans. Een groot voordeel van deze aanpak is dat je een vocabulaire opbouwt dat perfect inzetbaar is op je werk. 

Naast simulaties van telefoongesprekken krijg je ook andere interactieve oefeningen om je vocabulaire te onderhouden.

Programma

Telefoneren in het Frans:

  • Klantvriendelijk telefoneren;
  • Openen van een gesprek;
  • Jezelf voorstellen;
  • Doorverbinden en een gesprekspartner voorstellen;
  • Een boodschap noteren;
  • Een afspraak maken;
  • Inlichtingen geven;
  • Korte wegbeschrijving;
  • Relationele vaardigheden;
  • Een klacht behandelen;
  • Noteren van eigennamen en telefoonnummers;
  • Efficiënt afronden.

Onthalen in het Frans:

  • Klantvriendelijk onthalen;
  • Een bezoeker verwelkomen / inschrijven / uitschrijven;
  • Een bezoeker situeren;
  • Een object situeren;
  • Informatie uitwisselen;
  • Reserveren;
  • Een bezoeker begeleiden;
  • Begroeten en afscheid nemen.

 

 

 

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor medewerkers of zelfstandigen die in hun professioneel leven regelmatig in het Frans moeten telefoneren. Het beoogde startniveau van de opleiding is A2/B1 (cf. het Europees Referentiekader).

Storytelling

/2 sessies

  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€591.69 €489.00
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€591.69 €489.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€943.80 €755.04 €624.00