Duur en data
  • 2 sessies
  • Eerstvolgende startdatum: 19/11/2018
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

  • Unizo korting

Catering voorzien

Over de cursus

Het businessmodel is de laatste twintig jaar sterk veranderd. Heel wat ondernemingen waren vroeger louter productgericht. Ze hadden een goed product en deden er alles aan om dit product nog beter te maken. Een goed product verkoopt zichzelf, was de redenering. Vandaag is er meer nodig dan een goed product. Wie niet klantgericht is, maakt geen kans meer.

Klantgerichte organisaties denken van buiten naar binnen. Klantgericht handelen betekent dat je je verdiept in de wensen en behoeften van de klant. Als klantgerichte organisatie zorg je ervoor dat de hele organisatie erop gericht is om deze behoeften te vervullen. Zo bouw je langetermijnrelaties op met de klanten die ertoe doen.

In deze Masterclass voor office professionals leren we je klantgericht handelen en communiceren. Zo krijg je een inzicht in verschillende persoonlijkheidstypes en hoe je daar het best mee omgaat. We leren je analyseren wat klanten verwachten en werken aan je overtuigingstechnieken.

 

Drankenpauze is voorzien. Indien de opleiding zowel in de voor- als de namiddag doorgaat, wordt ook een broodjeslunch voorzien. Drankenpauzes en eventuele broodjeslunch zijn in de prijs inbegrepen.

Programma

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren?
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid?
  • Wat verwachten klanten?
  • Het proces van een goed gesprek;
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen?

Hoe omgaan met klanten? 

  • Inleiding tot communicatie;
  • Enkele communicatietechnieken;
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten: -

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn?
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten;

Waarom reageert elke klant anders? 

  • Inleiding tot typologieën;
  • Wat zijn de verschillende typologieën?
  • Wat te doen met elk typologie en wat niet?
  • Hoe gebruik je dit in de praktijk?

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor administratieve medewerkers, management assistants en onthaalmedewerkers

Locatie & lesdata

Datum Uur
ma 19/11/2018 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €230.00 €278.30

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques
  • Unizo korting

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€161.00 €138.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Storytelling

/2 sessies

  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€591.69 €489.00
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€591.69 €489.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€235.95 €195.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€943.80 €755.04 €624.00