Duur en data
  • 2 sessies (6u)
  • Eerstvolgende startdatum: 26/04/2022
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Uitblinken in klantgerichtheid was nog nooit zo belangrijk. De klant bepaalt meer en meer de norm. Hoe gaat jouw bedrijf hier mee om?

Uitblinken in klantgerichtheid: waarom zou je deze opleiding volgen?

Het businessmodel is de laatste twintig jaar sterk veranderd. Heel wat ondernemingen waren vroeger louter productgericht. Ze hadden een goed product en deden er alles aan om dit product nog beter te maken. Een goed product verkoopt zichzelf, was de redenering. Vandaag is er meer nodig dan een goed product. Wie niet klantgericht is, maakt geen kans meer.

Klantgerichte organisaties denken van buiten naar binnen. Klantgericht handelen betekent dat je je verdiept in de wensen en behoeften van de klant. Als klantgerichte organisatie zorg je ervoor dat de hele organisatie erop gericht is om deze behoeften te vervullen. Zo bouw je lange termijnrelaties op met de klanten die ertoe doen.

In deze Masterclass voor office professionals leren we je klantgericht handelen en communiceren. Zo krijg je een inzicht in verschillende persoonlijkheidstypes en hoe je daar het best mee omgaat. We leren je analyseren wat klanten verwachten en werken aan je overtuigingstechnieken.

Over de docent

Steven Meel is gepokt en gemazeld door verkoop, marketing, advertising en communicatie. Hij heeft een mooie carrière opgebouwd in verkoop van online en offline media (MTM, Mediahuis en Rossel). Steven heeft ook ervaring in retail (Carrefour) en advertising (Publicis Group). Als Sales Director bij Metro combineerde hij zijn sales ervaring met people management.
Momenteel is hij managing partner bij communicatiebureau KLEIN. in Mechelen.  

Programma

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren?
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid?
  • Wat verwachten klanten?
  • Het proces van een goed gesprek;
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen?

Hoe omgaan met klanten? 

  • Inleiding tot communicatie;
  • Enkele communicatietechnieken;
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten: -

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn?
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten;

Waarom reageert elke klant anders? 

  • Inleiding tot typologieën;
  • Wat zijn de verschillende typologieën?
  • Wat te doen met elk typologie en wat niet?
  • Hoe gebruik je dit in de praktijk?

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor iedereen die contact heeft met klanten en die dankzij klantgericht handelen een glimlach wil toveren bij elke klant én bij je baas. Want dankzij klantgericht handelen zal ook de omzet van het bedrijf automatisch volgen.

Locatie & lesdata

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
di 26/04/202209:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 315.00
  • 2 sessies (6u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Docenten

Steven Meel

Steven Meel is gepokt en gemazeld door verkoop, marketing, advertising en communicatie. Hij heeft een mooie carrière opgebouwd in verkoop van online en offline media (MTM; Mediahuis en Rossel). Steven heeft ook ervaring in retail (Carrefour) en advertising (Publicis Group). Als Sales Director bij Metro combineerde hij zijn sales ervaring met people management.
Momenteel is hij managing partner bij communicatiebureau KLEIN. in Mechelen.

Prijs

ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€260.33€315.00

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€208.26€182.23

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Snelcursus Duits

/8 sessies (24u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€404.75€334.50

Loopbaancoach

/8 sessies (24u)

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€900.00€743.80

Burn-out coach

/8 sessies (24u)

  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€900.00€743.80

Masterclass sales

/10 sessies (30u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€998.25€825.00
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€575.00€475.21