Duur en data
  • 4 sessies
  • Eerstvolgende startdatum: 14/11/2019
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Over de cursus

In deze snel veranderende wereld geven - en krijgen we dus ook - een massale dosis aan informatie. De complexiteit van de informatie neemt ook met de dag toe. We hebben dus nood aan focus en snelheid maar in alle geval duidelijkheid.

Toch willen we onze medewerkers, onze klanten en ons publiek blijven inspireren en ervoor te zorgen dat ook zij duidelijk zijn in hun denkproces, hun communicatie en de onderlinge samenwerking. Op die manier kunnen zij, dankzij een efficiënte aanpak, zelfs moeilijke informatie en inzichten - met een stevige doos impact - verpakken in boeiende verhalen en bedrijfs- en andere strategieën.

Het is dan ook een uitdaging om jouw bedrijfsstrategie op een bevattelijke manier uit te leggen aan je teams. Of jouw innovatief idee te pitchen in 10 minuten. En hoe zorg je ervoor dat jouw publiek geboeid blijft door wat je te vertellen heb? Wat doe je als je plots maar kwartier tijd krijg om iets te presenteren, in plaats van het voorziene half uur? Hoe zorg je voor een coherente verhaallijn, ongeacht jouw doelgroep? Hoe visualiseer je iets het best?

In deze opleiding geven wij jou hierop het antwoord en zorgen ervoor dat jouw presentaties naar een ander level stijgen.

Over de docent

Els Tibau is senior communication consultant voor To The Point at Work. Ze heeft een postgraduaat Personeelsmanagement (AMS).

Bij Proximus bouwde zij een brede ervaring op in HR, kennismanagement, corporate en interne communicatie en changemanagement. 

Els implementeerde hier o.a. een 360°-aanpak om strategische communicaties op een meer coherente manier naar de verschillende stakeholders over te brengen. Ze stond ook mee aan de wieg van de merkverandering van Belgacom naar Proximus. Om het engagement van de medewerkers een boost te geven, had ze de leiding van het team voor de activeringscampagne #WeAreProximus (genomineerd voor de 2017 BOA Awards).

 

Programma

Sessie 1 (dag 1 voormiddag)

Basisinzichten in communiceren & presenteren:

  • Waarom is duidelijk communiceren en presenteren belangrijk?
  • Intro in cognitieve psychologie: hoe gaat ons brein om met informatie?
  • Praktische oefening: welke stappen neem je om een communicatie of presentatie voor te bereiden?
  • Overzicht van de TLSM® design methode.

Thinking:

  • Wie is mijn doelgroep?
  • De Inhoud ontwikkelen i.f.v. de noden van jouw doelgroep
  • Strategieën om mijn doel te bereiken

Sessie 2 (dag 1 namiddag)

Logic:

  • Hoe bepaal je een duidelijke kernboodschap?
  • Hoe selecteer je de relevante inhoud?
  • Hoe ontwikkel je een solide en schaalbare structuur?
  • Praktische oefeningen

Story:

  • Intro in Story: waarom creëer je een verhaal?

Opdracht:

Alle deelnemers krijgen de opdracht om voor dag 2 zelf een communicatie of presentatie voor te bereiden a.h.v. de theorie die we aangereikt hebben. Op die manier combineren we het leren van het framework met een echte praktijkcase.

Sessie 3 (dag 2 voormiddag)

Korte herhaling van het TLSM® framework

Praktijkvoorbeelden van de deelnemers (deel 1)

  • Feedback van de facilitator
  • Groepsfeedback (van elkaars feedback leren)

Story:

  • Hoe transformeer je de inhoud naar een boeiend, memorabel verhaal a.h.v. verhaalelementen
  • Visualiseren van kernboodschappen
  • Praktische oefening (op basis van ieders praktijkvoorbeeld)

Sessie 4 (dag 2 namiddag)

Media:

  • Concrete tips om duidelijke slides en documenten te maken
  • Praktijkvoorbeelden van de deelnemers (deel 2)

Evaluatiemoment

Voor wie?

Doelgroep

Bedrijfsleiders, teamleiders of professionals die op zoek zijn naar een beproefde manier die hen helpt om:

  • helderder en preciezer na te denken over hun strategie, project, product, …;
  • complexe informatie op een duidelijke manier over te brengen:
  • boodschappen te ontwikkelen die makkelijk te begrijpen zijn voor hun doelpubliek

Locatie & lesdata

Datum Uur
do 14/11/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00
do 05/12/2019 09:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Prijs

Excl Incl
Inschrijvingsgeld voor deze opleiding €425.00 €514.25

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO* KO**
€297.50 €255.00

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€580.80 €480.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€700.00 €578.51
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€423.50 €350.00