Duur en data
  • 4 sessies (12u)
  • Eerstvolgende startdatum: 18/11/2021
Locatie
  • Campus Antwerpen
Kenmerken opleiding
  • Professionele bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Broodjeslunch en drankenpauze voorzien
Drankpauze en broodjeslunch

Visual Merchandising: waarom zou je deze opleiding volgen?

Meer dan ooit speelt visual merchandising een belangrijke rol in het retailevolutieproces. De ‘winkelbeleving’ wordt steeds belangrijker, want shoppen is vandaag, veel meer dan een logistiek proces, een fysieke merkbeleving die de aandacht en het koopgedrag van de consument wil sturen. We maken samen een stand van zaken op rond trends en evoluties, focussen op de do’s & dont’s en ontwikkelen aan de hand van praktijkoefeningen een actuele visie op visual merchandising.

Met de opkomst van e-commerce, is het fysieke aspect van shoppen nog meer gericht op beleving. Visual merchandising speelt dan ook een belangrijke rol binnen de krijtlijnen van een vernieuwde consumentenbeleving waarbij merken voortdurend worden uitgedaagd om hun ‘merkbeleving’ steeds sterker in een retailomgeving te integreren.

Deze opleiding combineert klassieke informatieoverdracht waarbij vooral inspiratie op basis van actuele voorbeelden rond visual merchandising centraal staan, gecombineerd met praktijkoefeningen om zelf het belevingsaspect van visual merchandising te kunnen duiden. Dialoog tussen docent en deelnemers is cruciaal om samen tot gedeelde inzichten te komen.

Er wordt bij afloop van de opleiding een inspiratiegids ter beschikking gesteld, zodat alle informatie op eigen initiatief kan geconsulteerd worden.

Over de docent

Christoph Ruys is als visual marketeer verbonden aan de CommunicatieCampus. Intussen coacht hij vanuit die functie op een inspirerende en oplossingsgerichte manier tal van organisaties en ondernemingen doorheen de visuele uitdagingen die zich op creatief, strategisch en technologisch vlak manifesteren, vandaag en morgen. Naast het geven van incompanysessies en keynotes, was hij ook reeds docent bij UBA, Kluwer Opleidingen, Kortom en DM Institute. Bij uitgeverij Die Keure verscheen zijn boek ‘Gezocht M/V – Visual Marketeer’. Andere titels van hem zijn ‘De Visuele Identiteit’ en ‘Het Visuele Netwerk’, beide verschenen bij Politeia/SAP.

Programma

Sessie 1. Visual Merchandising. De ‘wake up’ fase

Aan de hand van talrijke business cases, wordt de actuele rol van visual merchandising geïllustreerd en verduidelijkt, en wordt het belang van een sterke fysieke en visuele relatie tussen merk en klant uitgediept. Dit alles binnen een tijdsgewricht waar digitalisering (e-commerce) en visualisering intens met elkaar verweven zijn en de consument veeleisender wordt wanneer het gaat om retailbeleving.

Sessie 2. De do’s and don’ts van visual merchandising

Wat zijn de aandachtspunten en valkuilen? Welke factoren spelen een belangrijke rol en welke vuistregels moet je steeds in acht nemen? Hoe kan je het visuele DNA van je doelgroep in kaart brengen, en hoe kan je dit fysiek vertalen naar een winkelconcept?

Sessie 3 en 4. Let’s get visual: aan de slag met visual merchandising

We toetsen de theorie af aan de praktijk. De deelnemers van de opleiding worden uitgedaagd om zelf een winkelconcept uit te werken en te presenteren.  Welke trend of concept dient als uitgangspunt? Welke doelgroep wil je aanspreken? Hoe stuur je het gedrag van een consument? Wat zijn de budgettaire aspecten en hoe zou jou merchandisingstrategie- en beleid eruit zien?

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is niet bestemd voor doorwinterde visual merchandising professionals. De focus ligt eerder op een introductie en de bijhorende bouwstenen van een actuele visual merchandising aanpak.

Wat na de opleiding Visual Merchandising

Er wordt bij afloop van de sessie een inspiratiegids ter beschikking gesteld, zodat alle informatie op eigen initiatief kan geconsulteerd worden.

Locatie & lesdata

Adres: Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

DatumUur
do 18/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
do 25/11/202109:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00

Deze gegevens zijn informatief en kunnen wijzigen. Neem contact met jouw campus bij vragen.

  • € 575.00
  • 4 sessies (12u)
  • Drankpauze en broodjeslunch

Een opleiding op maat van jouw bedrijf?

Neem contact opNeem contact op

Prijs

ExclIncl
Kostprijs voor deze opleiding€475.21€575.00

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

We hebben alle kortingen en voordelen gebundeld op één handige pagina. Ga naar overzicht.

kmo-portefeuille

Erkend dienstverlener
MO*KO**
€380.17€332.65

* Middelgrote onderneming

** Kleine onderneming

Meer info vind je op onze pagina van de kmo-portefeuille.

Schrijven voor het web

/5 sessies (15u)

  • Online
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€515.00€425.62
  • Campus Antwerpen
  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€315.00€260.33

Videomarketing

/2 sessies (6u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€315.00€260.33
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€187.55€155.00

Geweldloze communicatie

/4 sessies (12u)

  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€575.00€475.21