Duur en data
  • Enkel op maat, vraag je offerte
Locatie
  • Nog te bepalen
Kenmerken opleiding
  • Attest van lesvolging
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Over de cursus

Digitale etalage

Reeds lang voor de opkomst van reclamecampagnes zorgden handelaars ervoor dat hun producten zo aantrekkelijk mogelijk voor de dag kwamen: mooi ingerichte etalages, netjes uitgestelde waren, bediening door verzorgd personeel en een gezellig interieur.

Pinterest en Instagram lenen zich er uitstekend toe om die rol in de digitale wereld te vervullen. In de ideale marketingmix groeit het aandeel van visuele sociale media explosief. Het zijn opnieuw de beelden die verleiden.

Hoe zorg je ervoor dat klanten jouw producten verkiezen boven die van de concurrentie? Na deze training van drie uur weet je hoe Pinterest en Instagram werkt en hoe je er het meest kan uithalen voor jouw bedrijf.

Wat komt aan bod?

De creatie van een account, uploaden en bewerking van foto’s, pinnen, gebruik van een pin-it knop, gebruik van instagram in je webbrowser enz. Ook leer je alles over volgen en gevolgd worden, het gebruik van een content plan en hoe je Pinterest en Instagram kan inzetten om je doelgroep beter te leren kennen en meer engagement op te bouwen.

Tip: bekijk ook onze andere opleidingen in e-marketing: Van commerciële website naar sociale media en Succesvol posten op sociale media. 

Programma

Pinterest

  • Account aanmaken of optimaliseren;
  • Kies je Pinterest thema’s;
  • Pinterest set up: welke borden kies je en hoe configureer je profiel?
  • Private en publieke borden;
  • Afbeeldingen uploaden, afbeeldingen van een website pinnen, repinnen;
  • Gebruik een contentplan;
  • Commentaren en likes;
  • Borden of mensen volgen;
  • Rich pins;
  • Pinterest video’s;
  • Pinterest analytics; 
  • Zet een pin-it knop op je website of blog

Instagram

  • Hoe werkt Instagram?
  • Uploaden van foto’s van je smartphone of van op je desktop;
  • Bewerken van afbeeldingen (crop, rotate, filters gebruiken, geo-tagging, hashtags);
  • Zoeken van accounts of afbeeldingen; 
  • Volgen en gevolgd worden;
  • Commentaren geven en favorieten gebruiken;
  • Gebruik van je Instagram in je web browser;
  • Embedden van foto’s in je website;
  • Instagram video;
  • Instagram competitie.

 

Voor wie?

Doelgroep

Deze opleiding is zeer interessant voor marketingmedewerkers, office professionals en management assistants.

E-mailmarketing

/2 sessies

  • Campus Leuven
  • Of op jouw locatie
€217.80 €180.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€562.65 €465.00
  • Campus Leuven
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00
  • Campus Mechelen
  • Of op jouw locatie
€1270.50 €1050.00
  • Campus Antwerpen
  • Of op jouw locatie
€302.50 €250.00